FIRINDA KÖFTE PATATES



FIRINDA KÖFTE PATATES

bugün günlerden köfte patates. bizim evde kimi fırında, kızartma  sever, kimi tencere , ben mi ben tencerede izmir köfte usulü severim. eşimin isteği üzerine fırında yaptım. görüntü müthişti, walla ben yaptım diye değil tat da muhteşemdi:))






MALZEMELER

. 350 gr kıyma
. 1 tane soğan
. 1 yumurta
. karabiber, kimyon, kırmızı toz biber, tuz
. 2 dilim bayat ekmek
. 5-6 tane patates

SOSU

. 2 su bardağı su
.  1 yemek kaşığı salça
. zeytinyağ, tuz

YAPILIŞI

. kıymayı genişçe kaba alıp rendelenmiş soğan, yumurta, karabiber, kimyon, kırmızı toz biber, tuz, ufalanmış bayat ekmek hepsi iyice yoğurulup ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp köfteler hazırlanır.
. patateslerin kabuklarını soyup dilimleyerek yıkayalım.ısıya  dayanıklı kaba  iki dilim patates bir  köfte şeklinde bütün malzemeler bitene kadar dizelim. üzerini domates ve sivri biberle süseyip  salçayı suda eritip tuz ve yağını koyarak karıştırıp üzerine dökelim. üzerini folyo ile kapatarak 200 derecelik fırında 40 dakika, sonrasında folyoyu üzerinden alarak üstünün kızarması için 20 dakika pişirelim.

                                                                      AFİYET OLSUN:))
ADSENSE

kurabiyenin adresi

Merhaba ben Sevda Alphan bloğuma hoşgeldiniz.Tariflerim denenmiş lezzetleri test edilmiştir. Butik Pastalarım için siparişleriniz beklerim. Blogger dostlarımla etkinliklerim ise en sevdiğim keyfim. ..

Adsense

4 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.